Zorgdag georganiseerd door studenten

• Op 20 juni 2019

Stichting NiKo - ZorgmarktVandaag, donderdag 20 juni, wordt de Erasmuszaal in De Nieuwpoort druk bezocht door collega’s en vrijwilligers. Drie studenten, Anouk, Britta en Emel, hebben namelijk een Zorgdag georganiseerd speciaal om aan de vrijwilligers en collega’s te demonstreren hoe onder andere de actieve lift werkt en om diverse testjes uit te voeren. Zoals het meten van de bloeddruk en de bloedsuiker, het wegen op de weegstoel en de uitleg van de waardes en BMI.

De Zorgdag begonnen de studenten met een demonstratie van de actieve lift. Een vrijwilliger biedt aan om voor de demonstratie in de actieve lift te gaan. Heel interessant en een bijzondere ervaring vond zij het. Het is mooi dat er tegenwoordig van deze hulpmiddelen zijn om het de zorgverleners te vergemakkelijken.

Het tweede deel bestaat uit het afnemen van de testen. Emel en Britta zijn druk bezig met het meten van de bloeddruk en de uitleg over de weegstoel. Ze vertellen uitgebreid over de houding, de waardes en hoe zij het meten. Bij Anouk staat zelfs een wachtrij met mensen die hun bloedsuiker willen laten meten. Ook Anouk heeft een mooi overzicht met waardes en vertelt wat het effect is als je net hebt gelucht bijvoorbeeld.

De bezoekers vinden het interessant en leuk om te ervaren, vooral de collega’s die niet in de zorg werken en de vrijwilligers. Erg leuk dat de studenten dit hebben georganiseerd, goed geregeld hoor en onze complimenten!