Wonen met Zorg in De Nieuwpoort

De Nieuwpoort

Locatie De Nieuwpoort heeft ruime 2- en 1-kamerappartementen voor zorgvragers met lichamelijke problematiek. Deze zijn te vinden op de begane grond en de etages 2, 3, 4 en 5. De naastgelegen 25 appartementen in het gebouw De Kroon zijn bestemd voor dezelfde doelgroep. Deze zorgvragers wonen zelfstandig, met een eigen voordeur en bel. Ze kunnen naar behoefte gebruikmaken van de zorg, diensten en activiteiten in De Nieuwpoort.

De Nieuwpoort heeft een echte buurtfunctie, waar ook wijkbewoners in- en uit lopen en van de faciliteiten gebruikmaken. Tevens is er ruimte voor kortdurende opvang van ouderen die zelfstandig wonen, maar tijdelijk meer zorg of begeleiding nodig hebben.

Wij helpen u graag u zo snel mogelijk thuis te voelen. We kijken naar wat u kunt en wilt en we ondersteunen daar waar het niet meer lukt. Op een manier die bij u past. Hierbij stellen we ons steeds de vraag: “Wat schiet ú ermee op? Wat is voor ú belangrijk?”

U heeft daarin zoveel mogelijk zeggenschap over uw eigen zorg en budget. Wij werken met het intramuraal PersoonsVolgend Budget (iPVB). Een werkwijze die de afspraken over uw persoonlijke zorg vastlegt.

Wonen met zorg, hoe regel ik dat?

Wonen met zorg is mogelijk met een indicatie vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). De Wlz regelt zware, intensieve zorg voor mensen die voortdurend intensieve zorg nodig hebben. Het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) beoordeelt of u in aanmerking komt voor zorg vanuit de Wlz. Ondersteuning (bijvoorbeeld begeleiding of dagbesteding) wordt – als u geen Wlz-indicatie heeft – geregeld via de Wmo en vraagt u aan bij de gemeente.

Stichting NiKo heeft als enige zorgorganisatie extra financiële middelen ontvangen in 2018 en 2019 om díe zorg te leveren, die nodig is. Samen met u/uw naasten doen we wat noodzakelijk is en wat u belangrijk vindt. Alles wat u zelf kunt doen, doet u zelf.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie?

De Nieuwpoort

Prins Alexanderstraat 25
1814 XK Alkmaar

Telefoonnummer: 072-518 50 00

Zorgbemiddeling

Voor vragen of een rondleiding kunt contact opnemen met de afdeling Zorgbemiddeling:

Telefoon: 072-518 50 00
E-mail: zorgbemiddeling@stichtingniko.com

Brochure

Wilt u de informerende brochure van Stichting NiKo lezen? Deze kunt u via deze link digitaal lezen of downloaden.

Vraag direct informatie aan bij Zorgbemiddeling:

Naam *

E-mailadres *

Telefoonnummer

Onderwerp

Bericht *

Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.

Plan uw route naar De Nieuwpoort