Het Wijkzorgteam biedt zorg bij u thuis

U wilt zo lang mogelijk veilig en zelfstandig thuis wonen en zo comfortabel mogelijk uw eigen leven leiden. U kunt daarbij wel wat hulp gebruiken. De Wijkzorg van Stichting NiKo is het HART in de wijk.

Het wijkzorgteam biedt verzorging, verpleging en begeleiding in Alkmaar-Zuid. De zorg wordt optimaal afgestemd op uw wensen en behoeften. Wij werken met kleine, ervaren teams van verpleegkundigen, verzorgenden en dienstverleners persoonlijke verzorging.

Nieuwe zorg wordt snel ingezet. Het team verleent 24 uur per dag zorg (alarmeringszorg). U ziet zoveel mogelijk dezelfde, vertrouwde gezichten. De Wijkzorg is herkenbaar, benaderbaar, dichtbij en werkt met korte lijnen. U krijgt persoonlijke aandacht, deskundige zorg en individuele begeleiding.

De nauwe samenwerking met andere disciplines (zoals huisarts, fysiotherapie, ziekenhuis, Geriant) staat garant voor hoge kwaliteit zorg en dienstverlening.

De Wijkzorg wordt vergoed via de Zorgverzekeringswet (Zvw) en is opgenomen in het basispakket van uw zorgverzekering.

Wijkzorg wordt ook geleverd als u een Wlz-indicatie heeft. Wilt u thuis dezelfde zorg als in het woonzorgcentrum, met toezicht, persoonlijke verzorging en verpleging? Maak dan gebruik van het Volledig Pakket Thuis (VPT), afgestemd op uw situatie. U kunt gebruikmaken van personenalarmering, maaltijdservice, huishoudelijke hulp en activiteiten. Er kan bij een Wlz-indicatie een kortdurende opname in een van onze locaties worden geregeld.

Komt u in aanmerking voor langdurig verblijf in een woonzorgcentrum, maar wilt u liever thuis blijven wonen? Informeer dan bij de afdeling Zorgbemiddeling naar de mogelijkheden.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie?

Wijkzorgteam

Prins Alexanderstraat 25
1814 XK Alkmaar

Telefoonnummer: 072-518 50 00

Zorgbemiddeling

Voor vragen kunt contact opnemen met de afdeling Zorgbemiddeling:

Telefoon: 072-518 50 00
E-mail: zorgbemiddeling@stichtingniko.com

Brochure

Wilt u de informerende brochure van Stichting NiKo lezen? Deze kunt u via deze link digitaal lezen of downloaden.

Vraag direct informatie aan over de Wijkzorg bij Zorgbemiddeling:

Naam *

E-mailadres *

Telefoonnummer

Onderwerp

Bericht *

Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.

6 mei 02:33 pm

Sinds april is er een hele nieuwe Activiteitenkalender ontwikkeld. De nieuwe vormgeving is compact en overzichtelijk opgezet....

21 jan 10:28 am

Vaste Steen Projectontwikkeling werkt samen met Stichting NiKo aan Project Zuidzicht In het voormalige “Dintra” gebouw aan...