SilverFit Mile is in gebruik in De Palatijn

• Op 20 februari 2020

Stichting NiKo - SilverFit Mile De Palatijn

SilverFit Mile

In De Palatijn is de SilverFit Mile geïnstalleerd. Dankzij een subsidie van Stichting RCOAK is dit mogelijk gemaakt.

De SilverFit Mile is een systeem wat met een groot scherm wordt aangesloten op een hometrainer of MotoMed. Het bootst met stabiele routefilms de ervaring van buiten fietsen levensecht na. De zorgvrager bepaalt zijn of haar eigen favoriete route en tempo en heeft een prachtig uitzicht tijdens het fietsen. Er staan vele filmroutes in die de zorgvrager door verschillende gebieden, steden of wateren laat fietsen of waterfietsen. Maar het is ook mogelijk door middel van Google Streetview zelf een route te maken, zodat de zorgvrager door de  omgeving fietst waar hij of zij vandaan komt. Een en al herkenbaarheid! Ook staat er oud fotomateriaal in van diverse plaatsen in Nederland. Al fietsend komen deze foto’s voorbij. Het scherm hangt achterin het restaurant in De Palatijn en de MotoMed is gemakkelijk in te stellen.

Fietsplezier in De Palatijn

Speciaal voor dit artikel wilde een zorgvrager wel graag een stukje fietsen. Een andere zorgvrager kwam er gezellig naast zitten. Samen besloten ze dat we als eerste op de waterfiets door Amsterdam gingen toeren. En ja, dan moet je wel even bukken voor de vele bruggetjes waar we onderdoor moeten met de waterfiets! Wat was er veel te zien en er gebeurde van alles onderweg. Erg leuk om hun reacties te zien en te horen.

Daarna hebben we nog een stukje door Utrecht gefietst en een ritje gemaakt door de Betuwe. We hebben genoten met elkaar. Korte gesprekken werden er gevoerd over wat we onderweg zagen en meneer was erg alert op de verkeerslichten en verkeersregels. Er kwamen herinneringen naar boven, van het straatbeeld, maar ook over bepaalde winkels. Maar het allerbelangrijkste, we hebben flink gelachen met elkaar.

De SilverFit Mile is echt een geweldige aanwinst voor De Palatijn! We wensen de zorgvragers veel plezier met fietsen. En wij bedanken Stichting RCOAK voor het mogelijk maken van dit fietsplezier in De Palatijn!