Phonotheek in De Nieuwpoort

• Op 16 maart 2020

Phonotheek in De NieuwpoortMuziek voor de zorgvragers in De Nieuwpoort

Marcel Horsthuis heeft in het verleden op de Duinvogel in De Nieuwpoort gewerkt als muziek therapeut. Vanuit zijn beroep had hij dozen vol met LP’s. Deze heeft hij gedoneerd aan Stichting NiKo met de wens dat er door de zorgvragers gebruik van kan worden gemaakt. Een prachtige donatie die zelfs nog een leuk staartje kreeg. Marcel is op onderzoek uit gegaan en kwam bij Radio Bakker in Alkmaar terecht waar hij hele handige en handzame platenspelers zag. Radio Bakker bood een korting aan voor vijf platenspelers voor dit mooie doel. En met een opkikkertje van de kringloopwinkel Keer op Keer uit Limmen, kon hij de platenspelers aanschaffen.

De technische dienst van De Nieuwpoort heeft voor prachtige verrijdbare bakken gezorgd waar de LP’s op genre instaan. De zorgvragers kunnen er makkelijk met de rollator of rolstoel langs en via de gastvrouw kan er een platenspeler en een stapel LP’s worden geleend. Ook familie kan dit voor de zorgvrager doen.

Hoe leuk is het om weer lekker die muziek te kunnen luisteren die je vroeger zo graag hoorde.

Opening van de Phonotheek

Op dinsdag 10 maart werd de Phonotheek geopend. Met de muzikale omlijsting van DJ Michael en een demonstratie van de platenspeler.

Vooral in deze bijzondere tijd is het fijn dat er muziek kan worden geluisterd. En de voorraad LP’s is mega groot, er zal regelmatig worden gewisseld.

Wij wensen de zorgvragers in De Nieuwpoort heel veel luisterplezier toe!