Persoonlijk Deskundig Dichtbij

Over ons

NiKo levert wijkverpleging, thuisbegeleiding en dagbesteding in Alkmaar. Daarnaast bieden we zorg in onze 2 woonzorgcentra: De Nieuwpoort en De Palatijn. Met aandacht en passie verlenen onze zorgprofessionals en vrijwilligers zorg, waarbij de nadruk ligt op persoonlijk, deskundig en dichtbij.

Wij vinden het belangrijk om u/uw naaste een warm en veilig thuis te bieden. Een thuis waarin u zelf zoveel mogelijk zeggenschap hebt over de zorg die u wenst en die nodig is.

Onze doelen:

• Transparantie in zorg, tijd en geld
  • Liefdevolle zorg pakbaar maken
  • Zeggenschap over eigen zorg en budget
  • Vermindering zorgadministratie

Wonen bij NiKo

Als zelfstandig wonen niet meer gaat, is het fijn als u toch in uw eigen buurt kunt blijven. Wellicht is wonen in een van onze woonzorgcentra dan een goede keuze. Hier kunt u in een appartement wonen dat van alle gemakken is voorzien en, als het nodig is, in een beschermende omgeving. Dit kan ook tijdelijk, bijvoorbeeld als u herstellende bent van een ziekenhuisopname.

Zorg bij u thuis

Zo lang mogelijk thuis wonen. Dat wil toch iedereen. Het NiKo Wijkzorgteam kan hierbij helpen. Wij vinden het belangrijk dat mensen zo zelfstandig mogelijk thuis kunnen wonen. Samen met u en de mensen om u heen kijken we wat er mogelijk is en bieden we de zorg die u nodig heeft om zelfstandig te kunnen blijven. Zorg op maat, die past bij uw persoonlijke situatie.

Zorgkaart Nederland

We nodigen u uit om op ZorgkaartNederland uw mening over ons te geven. Zo kunnen we de zorg en service aan onze patiënten en bezoekers steeds verbeteren.

Zorgkaart Nederland is een onafhankelijke website, opgericht door Patiëntenfederatie Nederland. Op deze website kunt u een beoordeling geven aan een zorgverlener en zorgorganisaties. Het achterlaten van uw reactie op Zorgkaart Nederland gebeurt anoniem en kost u slechts een paar minuten.

Alvast hartelijk bedankt voor uw medewerking!

Anbi

Stichting NiKo heeft een ANBI status, wat u bij giften en donaties belastingvoordeel oplevert. Meer informatie? Belt u gerust met onze medewerkers van de receptie.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie?

U kunt tijdens kantoortijden telefonisch contact met ons opnemen.  U mag natuurlijk ook langskomen. Meldt u zich dan bij de receptie van De Nieuwpoort, Prins Alexanderstraat 25. Onze openingstijden zijn maandag tot en met vrijdag van 09:00 – 16:00 uur.