Hartverwarmende initiatieven voor onze bewoners en zorgtoppers!

• Op 20 maart 2020

Via deze weg bedanken wij iedereen die zo met ons allemaal meeleeft! ♥

Tulpen voor onze zorgtoppers

Op 19 maart is door het kabinet bekend gemaakt dat er voor alle verpleeghuizen en kleinschalige woonvoorzieningen een bezoekverbod geldt. Dit hebben vele mensen en organisaties zich aangetrokken en de prachtige initiatieven die tot stand zijn gekomen, delen wij ook graag met jullie.

Tulpen voor Toppers

Een grote vrachtwagen kwam aangereden met karren vol bossen tulpen voor onze zorgtoppers. Wat een ontzettend mooi en hartverwarmend gebaar! De tulpen zijn verdeeld over de beide locaties en de medewerkers hebben deze daar opgehaald. De bloemen die over waren zijn verdeeld op de locaties zodat de bewoners er ook plezier van hebben. Van bloemen word je toch blij?

Bloemen van Art & Flowers

Zo werden wij ook verrast door een prachtige bos bloemen van onze leverancier Art & Flowers uit Alkmaar. Iedere keer bij het langslopen wordt een ieder toch opgefleurd in deze tijd door de kleurenpracht van de bos bloemen.

Buurtkinderen maken straatkunst

Stoepkrijt bericht van buurtkinderen

En dan hebben buurtkinderen hun best gedaan om grote tekeningen met stoepkrijt te maken voor de bewoners. Heel veel hartjes, dieren, bloemen en Paaseitjes. Letterlijk hartverwarmend met al die harten!

Bingo in de gang op de afdeling

De medewerkers zijn inventief in deze tijd en hebben ervoor gezorgd dat op de afdeling toch nog bingo kon worden gespeeld. Zittend voor het appartement met een tafeltje met het bingobordje was het in de gang een gezellige boel.

Vrijwilligers

Ook ontvangen wij hartverwarmende reacties van onze vrijwilligers. De meesten zijn in deze tijd thuis. Er is veel wat niet meer door kan gaan, maar het is geweldig om te zien en te horen dat ook zij ontzettend meeleven in deze tijd.

Kaarten, tekeningen, kleurplaten en wensen voor onze bewoners

Wensen voor de bewonersStapels tekeningen en kleurplaten zijn er bezorgd. Ook stromen er van allerlei kanten kaarten en wensen binnen voor onze bewoners op beide locaties. Ook van mensen uit de buurt. Wat is het geweldig leuk voor iedereen om deze post te lezen en te zien. We hebben ervoor gezorgd dat op iedere afdeling en op iedere etage wat moois kan worden opgehangen. Het vrolijkt de ontstane leegte op.

Romantiek zoals in de film

De echtgenoot van mevrouw die in De Palatijn woont, kwam een prachtige roos brengen voor haar. Hij vroeg of de zorgmedewerker misschien in de glazen lift wilde gaan staan met haar. Natuurlijk werd daar gehoor aan gegeven. Handkusjes gevend door het raam stond zijn vrouw met de roos te glunderen.

Openlucht muziek

Buiten bij De Nieuwpoort hebben kinderen liedjes gezongen en volgende week komt iemand op de parkeerplaats een orgelconcert houden. Wat een prachtig en gezellig initiatief voor de bewoners. En op het moment van schrijven, staat Jan de zingende stadsgids van Alkmaar met een speaker een geweldig concert weg te geven! Onze huis DJ, Michael, komt op donderdag in de tuin en aan de voorkant plaatjes draaien in plaats van in het restaurant. Wat geweldig gezellig! Nu de bewoners aan huis gekluisterd zijn en alle activiteiten zijn afgelast, is het leuk om toch wat gezelligheid te krijgen van buitenaf.

Hapjes voor de bewoners in De Palatijn

Cateraar Food for the mood heeft hapjes bezorgd voor de bewoners van De Palatijn. Wat hebben zij hiervan gesmuld! Ontzettend bedankt voor dit heerlijke moment zonder zorgen hoor.

chocolaatjes

Chocolaatjes voor de bewoners van De Nieuwpoort

En voor de bewoners van De Nieuwpoort is een grote doos met allemaal kleine cadeautjes gebracht. Een prachtig doosje gevuld met chocolaatjes. De gulle gever is de kleindochter van een bewoonster daar. Zo attent en lief! Wat fijn dat er aan hen wordt gedacht.

Mooie krijttekening bij locatie De Palatijn

Dank jullie wel lieve collega’s Isabella en Natasja van afdeling 2 van locatie De Palatijn voor de hart onder de riem

A
En dat de tuin bij de Nieuwpoort besloten is geworden , fijn om veilig even naar buiten te kunnen met de bewoners .
    Niko
    Hoi, Dank je voor je berichtje. We zijn ook erg blij dat het gelukt is om de tuin veilig te maken zodat iedereen er van kan genieten! Hartelijke groet, Julie