Gehaakte mondkapjes houders

• Op 22 oktober 2020

Stichting NiKo - mondkapjeshoudersEen onverwacht kado voor de zorgmedewerkers

Door de medewerkers van afdeling 5 in De Nieuwpoort wordt druk rondgevraagd bij de collega’s of ze knopen hebben voor mevrouw Dekker-Voskuyl. Zij is namelijk druk bezig is om houders voor mondkapjes te haken.

Na wat navraag bij een medewerker van afdeling 5, kregen wij te horen dat mevrouw Dekker-Voskuyl op het moment van vragen al 100 mondkapjes houders heeft gehaakt. Ze krijgt inmiddels zelfs hulp hierbij van twee vriendinnen.

Toen mevrouw Dekker-Voskuyl bij haar moeder was, hoorde zij in de wandelgangen dat de elastiekjes van de mondkapjes na verloop van tijd pijn veroorzaken achter de oren van de zorgmedewerkers. De zorgmedewerkers lopen er namelijk lang mee rond op een werkdag. De elastiekjes van de mondkapjes beschadigen de huid achter de oren. Nu kunnen zij het mondkapje bevestigen aan de knopen op het houdertje die zij in hun nek plaatsen. Lekker zacht voelt het ook, want het is gehaakt van katoen. Het staat erg fleurig, mevrouw Dekker-Voskuyl heeft ze namelijk in allerlei kleurencombinaties gehaakt.

Heel erg bedankt mevrouw Dekker-Voskuyl, uw initiatief is een hartverwarmend, lief gebaar!