Muziekmiddag in De Palatijn met Dick Raat

• Op 1 november 2019

Feest met dank aan Stichting Brentano’s – Steun Des Ouderdoms

Dankzij een gulle gift van Stichting Brentano’s – Steun Des Ouderdoms uit Amsterdam. Is er op donderdag 31 oktober 2019 een gezellige muziekmiddag georganiseerd voor de zorgvragers die in De Palatijn wonen.

Muziek maken of luisteren maakt mensen vrolijk en actief. Zeker voor kwetsbare ouderen zijn muziekprojecten een groot succes. Stichting Brentano’s – Steun Des Ouderdoms stelde een budget beschikbaar voor kleinschalige muziek- en zangactiviteiten in verpleeg- en verzorgingshuizen middels “Brentano Brengt Muziek”. Daar heeft De Palatijn dankbaar een aanvraag voor gedaan en deze werd toegekend.

Dick Raat

Muziekmiddag in De PalatijnDonderdagmiddag was het dan zover. Dick Raat kwam optreden in De Palatijn. Nu is het bij zijn optreden dus niet zo dat de zorgvragers dan in hun stoel zitten en luisteren naar wat hij ten gehore brengt. Nee, Dick betrekt de zorgvragers erbij. Noemt ze bij hun naam, zingt voor hen of samen met hen en maakt ze aan het lachen met een grap of een twist in de oorspronkelijke tekst.

De medewerkers en vrijwilligers waren ook druk deze middag. En niet alleen met het verzorgen van de drankjes en de hapjes, maar ook met het dansen met de zorgvragers. Degenen die het konden, stonden lekker te swingen op de dansvloer en degenen die dat niet meer konden die werden vastgepakt bij de handen om lekker op de muziek mee te bewegen. Een medewerker zette een mevrouw op haar rollator en ging met haar swingen. Mevrouw straalde van plezier. Helemaal toen Dick speciaal voor haar een nummer zong van Elvis Presley.

Een geweldig moment was toch ook wel de polonaise die werd ingezet. Wat een actie en gezelligheid! Gelukkig waren er ook diverse rustige momenten ingelast om weer even op adem te komen en wat lekkers te drinken of te eten. Alle aanwezige zorgvragers hebben genoten van deze middag en met hen ook de medewerkers en vrijwilligers. Van actieve feestgangers tot stille genieters en alles er tussenin… En Dick? Dick vond het prachtig dit te mogen doen voor hen.

Bedankt voor deze geweldige middag

Wij bedanken uiteraard Stichting Brentano’s – Steun Des Ouderdoms voor deze geweldige middag, zonder hun steun hadden wij dit niet kunnen doen. En wij bedanken ook Dick Raat natuurlijk, die er weer een echt feestje van wist te maken.

Om privacy redenen zijn sommige mensen niet herkenbaar in beeld gebracht, maar het gaat om de sfeer, die is duidelijk: een groot feest!

Isabella
Geweldig om te zien hoe iedereen geniet. Dat verdienen onze mensen van de palatijn zeker..... We genieten altijd van het optreden van dick raat. Leuk verhaal en leuke foto's op naar volgend feestje in de Palatijn . Gr isabella
    Cynthia
    Leuk hè Isabella! Dick Raat weet er altijd een feestje van te maken.