Een aantal uur zonder elektriciteit in De Nieuwpoort

• Op 8 oktober 2020

De stroom eraf in De Nieuwpoort

Stroom eraf

Dinsdag 6 oktober was het dan zover. De monteurs waren druk bezig met de voorbereidingen in De Nieuwpoort, want om 11:00 uur ging de stroom eraf. De hoofdschakelaar moest worden vervangen en een transformator werd verwijderd. Dit was nodig om de energievoorziening van het gebouw ook in de nabije toekomst te waarborgen.

Een bijzondere dag

De activiteitenbegeleiders en de projectgroep hadden alles prima geregeld. Omdat het coronavirus zorgt voor aangescherpte maatregelen, bleven de bewoners nu thuis. Er is goed nagedacht om deze dag zo goed mogelijk te organiseren rekening houdend met de maatregelen rondom het coronavirus.

Daags tevoren kregen de bewoners een goodiebag met daarin een warme fleece deken en een lampje wat ze neer konden zetten. Via een kaartje werd hen veel warmte en licht toegewenst voor dinsdag 6 oktober door alle medewerkers van Stichting NiKo.

Alle ondersteunende medewerkers die deze dag moesten werken, waren opgetrommeld met een aantal vrijwilligers om te helpen op de afdelingen. De dag begon voor de medewerkers en bewoners met gebak bij de koffie en thee. De medewerkers hebben in de ochtend alle koelkasten in de appartementen schoongemaakt. Die waren voor deze gelegenheid toch al leeggehaald.

Op de afdelingen werden diverse activiteiten gedaan om de bewoners een leuke dag te bezorgen. In plaats van door de televisie en radio, werden ze nu vermaakt met een van de puzzels uit het puzzelboekje van de activiteitenbegeleiding en met muziek door de accordeonist Paul Meijaard. De bewoners van Wonen Met Structuur hebben de ochtend besteed met het maken van een huzarensalade en zij hebben er meteen tijdens de lunch van kunnen genieten. Afdeling 3 had de bingospullen gereserveerd om “gangenbingo” te spelen met de bewoners. Dit was ook heel gezellig.

Het viel reuze mee

Voor de lunch was een luxe lunchbox geregeld voor de bewoners. Een goed gevulde doos met allerlei lekkers wat bij de lokale ondernemers was ingekocht. Broodjes, beleg, een flesje sap, theezakjes, fruit, chocolade, een gevulde koek, zoute koekjes en een bakje kaasblokjes. Kortom er was voor ieder wat wils en het werd enorm gewaardeerd. Opmerkingen deze dag die veel gehoord zijn waren dat de bewoners zich erg verwend voelden en dat het hen reuze meeviel.

Tot ieders verrassing sprongen de lichten alweer eerder aan dan verwacht. Al met al kijken wij terug op een leuke bijzondere dag. Met elkaar hebben we van de nood een deugd gemaakt.

Lunchbox - 6 oktober