Certificaat Veiligvoedsel.nl behaald door Stichting NiKo

• Op 4 december 2020

Stichting NiKo-certificaat veiligvoedselEen prachtige score

Op donderdag 3 december was het in de Orangerie van locatie De Nieuwpoort feest. In augustus van dit jaar was al bekend dat het Keurmerk Veiligvoedsel.nl was behaald. Met een score van 8,7 voldoet Stichting NiKo ruimschoots aan de kwaliteitseisen van Veiligvoedsel.nl, waarbij je een 7,5 of hoger dient te scoren tijdens de keuring. De lat lag hoog, maar door de inzet en motivatie van het restaurantteam, de gastvrouwen en alle andere betrokkenen is dit prachtige resultaat behaald. Vanuit locatie De Nieuwpoort van Stichting NiKo worden naast de maaltijden voor de bewoners ook de maaltijden in de wijk verzorgd.

Keurmerk Veiligvoedsel.nl

Om het Keurmerk Veiligvoedsel.nl te behalen is er een audit uitgevoerd in de Orangerie, de keuken en bijbehorende opslagruimtes. Er is gestart met de nulmeting, om een goed inzicht in de positie omtrent de eisen voor het Keurmerk Veiligvoedsel.nl te krijgen. Vervolgens is er met het begeleidingstraject samen gekeken naar de, tijdens de nulmeting, geconstateerde verbeterpunten en veranderingen om te voldoen aan de eisen voor het Keurmerk Veiligvoedsel.nl. De keurmerkaudit van maart dit jaar kon helaas niet doorgaan door de maatregelen rondom COVID-19. Gelukkig kon dit op 27 augustus wel plaatsvinden, wat resulteerde in deze prachtige score.

Feest in De NieuwpoortStichting NiKo-certificaat veiligvoedsel

Door de maatregelen rondom COVID-19 kon het certificaat niet feestelijk worden uitgereikt. Inmiddels prijkt het certificaat in de open keuken van het restaurant in De Nieuwpoort. En is er op donderdag 3 december met het team, de directeur, de managementassistent en de medewerker kwaliteit van Stichting NiKo een klein feestje gevierd met gebak bij de koffie en een mooie bos bloemen. Dik verdiend! Er is ook hier hard gewerkt aan een verbeterslag in de kwaliteit.