Beter een goede buur ...

In Alkmaar-Zuid hebben Stichting NiKo en Stichting WonenPlus Alkmaar de handen ineengeslagen in het vernieuwende en creatieve concept “Beter een goede buur dan…”

Een goede buur helpt mensen, al dan niet tijdelijk, met die dingen waar elke goede buur mee kan helpen. Indien nodig kan NiKo, Goede Buur ook verpleging, verzorging en begeleiding bieden. Centraal staat dat u zelf aangeeft welke hulp u nodig heeft en hoe wij u daarbij kunnen ondersteunen. De regie over de uitvoering ligt bij uzelf. Indien deze regievoering niet mogelijk is, zal in eerste instantie gekeken worden naar de mantelzorg.

Zijn er geen mantelzorgers, dan heeft de WonenPlus consulent en/of de zorgbemiddelaar van Stichting NiKo de regie. In het kader van zorg worden ook verzorgende of verpleegkundige handelingen uitgevoerd. Dit kan bij u thuis, maar ook op één van onze locaties (bijvoorbeeld voor oogdruppelen, wondverzorging en insuline toedienen).

Slimmere zorg is een initiatief van de gemeente Alkmaar, hoe kunnen vrijwilligers-organisaties en de professionele organisaties en elkaar vinden en de formele en informele zorg aan elkaar koppelen: het uiteindelijke doel is dat buurtbewoners langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen. Bekijk onze video op YouTube: https://youtu.be/N0uR5CQFVow

Heeft u vragen of wilt u meer informatie?

Neem gerust contact met ons op via telefoonnummer 072 – 518 5000 of er email: info@stichtingniko.com.

U mag natuurlijk ook langskomen. Meldt u zich dan bij de receptie van
    De Nieuwpoort, Prins Alexanderstraat 25. Onze openingstijden zijn
    maandag tot en met vrijdag van 09:00 – 15:00 uur.