Ervaringen met Stichting Niko

Wij zouden het op prijs stellen als u uw ervaringen met Stichting NiKo deelt. Het biedt ons inzicht in uw waardering en eventuele verbeterpunten.

U kunt uw waardering achterlaten bij www.zorgkaartnederland.nl. Zorgkaart Nederland is een initiatief van Patientenfederatie Nederland. Via deze website kunnen ervaringen worden gedeeld over verpleeg- of verzorgingshuizen in heel Nederland.

U zoekt op 'Stichting NiKo' en vervolgens kiest u voor een van de NiKo locaties. U kunt hier uw ervaringen en bevindingen invullen.

Bedankje van de heer en mevrouw Verbeek

De heer Verbeek heeft een tijd bij locatie De Kooimeer moeten revalideren, en zijn waardering voor het team is groot. Hij schreef een mooie kaart:

Aan de medewerksters revalidatieteam Kooimeer, hiermee dank ik jullie allen, mede namens mijn echtgenote, voor de geweldige hulp en steun die ik hier gedurende mijn verblijf mocht ondervinden. Na een zware beginperiode mocht het tot ieders verassing steeds beter gaan. Het mooie resultaat is dat ik weer blij en tevreden naar huis kan na deze toch wel heftige tijd!

Met lieve groeten, Henk en Miep Verbeek

Bevindingen familie Maas

De familie Maas heeft onlangs helaas afscheid moeten nemen in verband met het overlijden van hun vader en recent van hun moeder. Beide ouders hebben bij woonzorgcentrum De Nieuwpoort gewoond. Hun ervaringen wilden de familie graag delen in een samenzijn met het zorgteam.

Wat hen vooral is bijgebleven zijn de vele leuke dingen die werden georganiseerd en de persoonlijke aandacht van het team. “Onze vader was fan van klassieke muziek en was graag bij de Oud Hollandse liedjes avonden. Moeder genoot van de wandelingen in de tuin en haar plekje in de zon onder de glazen overkapping.” Wat de familie vooral opviel waren de kleine dingen die het deden, zoals de slagroom op het toetje of de Kerstaankleding op de afdelingen die gezamenlijk door het team werd geregeld en niet door een extern bedrijf. En de keer dat er iets mis was gegaan met het eten. “Toen we belden, wist men wie mevrouw Maas was en werd er meteen actie ondernomen. Dit geeft toch de persoonlijke touch.”  Het onderlinge contact tussen zorgteam en familie heeft een goed gevoel achtergelaten. Weten dat je vader en moeder goed worden opgevangen en andersom ook als het team de familie nodig had.

“De uitgeleide waarbij alle medewerkers aanwezig waren heeft veel indruk op ons gemaakt”, aldus de familie.

Als blijk van waardering heeft Stichting Vrienden van de Nieuwpoort een cheque ontvangen om mooie activiteiten te organiseren en een optreden van de Girls and Company, het koor waarin een van de dochters optreedt. Daarnaast ontvingen we een geldbedrag voor de personeelspot.

Wij wensen de familie Maas veel sterkte met hun verlies, we kijken terug op een mooie tijd en bedanken hen hartelijk voor de bijzondere giften.

chequefamMaas

Bevindingen van zorgvragers en familie van zorgvragers:

“Een compliment voor de medewerkers. Dit werk is niet altijd gemakkelijk, maar zo zorgzaam en meelevend als ze hier zijn, dat is bijzonder.”
“Ik kan niet anders zeggen dan dat ze het hier goed voor elkaar hebben. Aan alles merk je dat het hier goed loopt.”
“De zorg is erg goed, lieve meiden die met aandacht en betrokkenheid werken.”

Ervaring NiKo thuiszorg

"Wat is het vreemd en leeg om mijn lieve moedertje niet meer op haar vertrouwde plekje te zien en jullie liefdevolle zorg voor haar te moeten missen. Wat heeft mijn moeder en wij het met jullie getroffen. Jullie en ons leven gaat verder en jullie ontmoeten weer opnieuw lieve schatten van oudjes die jullie zorg weten te waarderen. Hoop jullie snel weer te ontmoeten om gedag te zeggen. Heel veel dank en een dikke kus."

Dochter van een zorgvrager

NiKoduim

Waardering Stichting Niko

De gemiddelde waardering voor Stichting NiKo is gescoord met 7,8 (d.d. september 2016).

Een overzicht, of trendupdate van de uitslagen van het interview gehouden op 19 en 20 september door het interviewteam van Patiëntenfederatie NPCF in opdracht van Zorgkaart Nederland kunt u hieronder lezen.

Trendupdate locatie De Kooimeer

Trendupdate locatie De Nieuwpoort