NiKo, Goede Buur

In Alkmaar-Zuid hebben Stichting NiKo en Stichting WonenPlus Alkmaar de handen ineengeslagen in het vernieuwende en creatieve concept "Beter een goede buur dan…"

Een goede buur helpt mensen, al dan niet tijdelijk, met die dingen waar elke goede buur mee kan helpen. Indien nodig kan NiKo, Goede Buur ook verpleging, verzorging en begeleiding bieden. Centraal staat dat u zelf aangeeft welke hulp u nodig heeft en hoe wij u daarbij kunnen ondersteunen. De regie over de uitvoering ligt bij uzelf. Indien deze regievoering niet mogelijk is, zal in eerste instantie gekeken worden naar de mantelzorg.

Zijn er geen mantelzorgers dan heeft de WonenPlus consulent en/of de zorgbemiddelaar van Stichting NiKo de regie. In het kader van zorg worden ook verzorgende of verpleegkundige handelingen uitgevoerd. Dit kan bij u thuis, maar ook op één van de locaties van Stichting NiKo (bijvoorbeeld voor oogdruppelen, wondverzorging en insuline toedienen).

Af en toe heeft u behoefte aan iemand waarmee u een kop koffie kunt drinken, samen kunt eten, gezellig aan een activiteit kunt deelnemen of een klusje in huis kunt laten doen. Stichting NiKo en WonenPlus Alkmaar bieden u hiervoor de NiKo WonenPlus pas. Hiermee kunt u gebruik maken van diverse activiteiten en diensten tegen een aantrekkelijk tarief. Hoe werkt het? Als u een abonnement afsluit, ontvangt u van ons een pas. Met deze pas kunt u zich aanmelden voor een maaltijd, een activiteit of een klus in huis.

pas

Werkwijze NiKo, Goede Buur
Wat kan iemand zelf Wat kan het netwerk Wat kunnen vrijwilligers Wat kunnen professionals

Stichting NiKo en Stichting WonenPlus Alkmaar bereiken dit door samen te werken met huisartsen, (thuis)zorgorganisaties, GGZ, GGD en Geriant, welzijnsorganisaties Kern8 en de Wering, vrijwilligersorganisatie Humanitas, wijkcentrum Overdie en anderen die hun diensten aanbieden in Alkmaar Zuid.

Hulp nodig of meer weten over de NiKo WonenPlus pas? Neem gerust contact met ons op via telefoonnummer 072 - 518 5000.

De Kooimeer | De Nieuwpoort | De Palatijn

FBgray   LinkedIngray   twittericongray