Helpende plus – afdeling WMS in De Nieuwpoort

Wil jij met plezier het verschil kunnen maken voor de bewoners én voor je collega’s? Als helpende plus op afdeling Wonen met Structuur (WMS) in De Nieuwpoort kan dat.

WMS biedt zorg, welzijn en begeleiding aan bewoners met dementie of andere cognitieve geheugenproblematiek. WMS draait om rust, regelmaat en routine. De dagindeling is afgestemd op het ritme en de behoeften van de bewoners. Er wordt geprobeerd een huiselijke sfeer te creëren om zoveel mogelijk rust te brengen binnen de afdeling en de dagroutine. Er is een structuur van slapen, eten, zelfzorg en ontspanning. Saamhorigheid, kleinschaligheid, gezelligheid en een open huiskamersetting staan centraal.

Wat ga je doen

• Je verleent persoonlijke zorg aan bewoners volgens het vastgestelde zorgplan bij ADL-activiteiten.
  • Je reikt medicatie aan en je dient medicatie toe.
  • Je observeert bewoners en signaleert veranderingen bij bewoners.
  • Je rapporteert volgens afgesproken methodiek.
  • Je bevordert het welzijn van de bewoners.
  • Je stimuleert de zelfstandigheid van bewoners.

Jij zorgt voor NIKO

• Je bent in het bezit van het MBO-diploma helpende (niveau 2). Aangevuld met het landelijk erkende helpende plus-certificaat.
  • Je hebt ervaring en affiniteit met bewoners met een psychogeriatrische zorgvraag.
  • Je kan goed zelfstandig werken en ook het samenwerken met jouw collega’s en andere disciplines gaat je goed af.
  • Je beschikt over goede sociale vaardigheden, inlevingsvermogen en je straalt rust en vertrouwen uit.
  • Je bent tactisch, flexibel en overtuigend.
  • Je vindt het fijn om regelmatig een aantal nachten te werken.

NIKO zorgt voor jou

• Salaris tussen de € 2.339,72 en € 3.013,60 (functiegroep 30) bij 36 uur per week.
  • Pensioenregeling via PFZW met een stabiele dekkingsgraad.
  • Arbeidsvoorwaarden volgens CAO Verpleeg-, Verzorgingshuizen en Thuiszorg (VVT).
  • Eindejaarsuitkering van 8,33%.
  • Parttime dienstverband van gemiddeld 16-28 uur per week.
  • Tijdelijk contract met uitzicht op contract voor onbepaalde tijd.
  • 25 vakantiedagen (bij 36-urige werkweek, 8 uur per dag).
  • Met een grote parkeerplaats naast de deur, is er genoeg plek voor je auto. NIKO in Alkmaar is het makkelijkst bereikbaar met de fiets of de auto.
  • Extra’s binnen NIKO als gratis soep en gratis fruit zijn dagelijks aanwezig.
  • Een keuze uit je eigen secundaire voorwaarden: je hebt de mogelijkheid tot het aanschaffen van een fiets of een communicatiemiddel óf deelname aan ‘Gezond en Fit’.

Wanneer je in dienst komt van NIKO wordt van je gevraagd een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te vragen.

We doen het samen…
Bij NIKO in Alkmaar mogen we elke dag zorgen voor 300 bewoners. NIKO is een warme zorgorganisatie met 440 medewerkers en 125 vrijwilligers. NIKO mag dan kleinschalig zijn, we hebben wel veel verschillende disciplines: eerstelijnsverblijf, somatische zorg, psychogeriatrische zorg, psychiatrische zorg én thuiszorg.

Heb jij veel zin om de ouderenzorg te komen versterken als helpende plus? Reageer dan nu!

Solliciteer vandaag nog via het formulier hieronder! Wil je meer weten over de vacature? Neem dan contact op met Ilona Korver (teammanager) via 0621108586 of mail je vragen naar ilona.korver@stichtingniko.nl.

Deze vacature is intern en extern geplaatst. Acquisitie is niet gewenst.

De Nieuwpoort - NIKO Alkmaar
16-28 uur

Kom je bij ons werken?

* geeft vereiste velden aan